Έκαναν τα όνειρά τους πραγματικότητα

0

Οι επιτυχόντες κορυφαίοι μαθητές της Νάξου στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, μιλούν στην Κυκλαδική για τον αγώνα τους, τα όνειρά τους, τα σχέδιά τους για το μέλλον.

 

 

Ειρήνη Δεγαΐτα

Θα θέλαμε να μας πείτε πως νιώθετε, αν πιστεύετε ότι τα αποτελέσματα σας δικαίωσαν , αν ήταν αυτά που προσδοκούσατε; Πιστεύετε ότι με την βαθμολογία που πετύχατε θα μπείτε στο Πανεπιστήμιο που είχατε θέσει ως στόχο;

Τα αποτελέσματα των πανελληνίων με γέμισαν με απίστευτη χαρά και διάχυτη ικανοποίηση, καθώς οι κόποι και οι προσπάθειές μου δικαιώθηκαν. Ένας αγώνας πολλών χρόνων έφτασε στο τέλος του και ένας στόχος ζωής επιτεύχθηκε. Το συναίσθημα της δικαίωσης είναι πρωτόγνωρο, αν σκεφτεί κανείς πως οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν σταθμό για τη ζωή κάθε ανθρώπου και η επιτυχία σε αυτές είναι το κλειδί που θα ανοίξει πολλές «πόρτες» σε όλες τις πτυχές του ενήλικου βίου μου. Η βαθμολογία μου είναι εκείνη που περίμενα μετά το τέλος των εξετάσεων, αλλά και αρκετή, ώστε να πραγματοποιήσω το όνειρό μου και να κατακτήσω μια θέση στη σχολή που επιθυμώ από παιδί, την Ιατρική.

 

Πιστεύετε ότι τα φετινά θέματα ήταν βατά ή για δυνατούς λύτες; Πώς θα αξιολογούσατε το βαθμό δυσκολίας τους και ποιό είναι το προσωπικό σας χαρακτηριστικό που σας βοήθησε να ανταποκριθείτε στις δυσκολίες που προέκυψαν;

Τα φετινά θέματα παρουσίασαν μια διαφοροποίηση σε σχέση με εκείνα των προηγούμενων ετών, καθώς η δυσκολία τους, κατά τη γνώμη μου, κρίθηκε στο πλήθος τους. Οι ερωτήσεις θεωρώ ότι δεν απαιτούσαν ιδιαίτερη οξυδέρκεια, όμως ο όγκος τους δεν άφηνε το χρονικό περιθώριο εκτεταμένης κριτικής επεξεργασίας τους. Ως υποψήφιοι κληθήκαμε να αφιερώσουμε ελάχιστο χρόνο τόσο στην κατανόηση και τη σκέψη, όσο και στην αναλυτική καταγραφή της λύσης των ζητημάτων. Προσωπικά, η ψυχραιμία, η ταχύτητα και η εμπειρία μου πάνω σε απαιτητικά θέματα συνέβαλαν καθοριστικά στην ανταπόκρισή μου στις εξετάσεις. Η βαθιά γνώση του κάθε αντικειμένου και η διατήρηση του αυτοελέγχου μπροστά στο πλήθος των θεμάτων ήταν απαραίτητα για την επιτυχία.

 

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μαθητές της φετινής Τρίτης Λυκείου είναι οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βίωσαν τόσο κατά την φοίτηση (εξ αποστάσεως) στην διάρκεια της χρονιάς όσο και κατά την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων (μάσκες αποστάσεις…)  .Τι προβλήματα προέκυψαν από αυτές τις συνθήκες και πώς τα αντιμετωπίσατε τόσο από πλευράς εκπαίδευσης όσο και από ψυχολογικής;  

Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία και ο εγκλεισμός επέφεραν επιζήμιες συνέπειες στην προετοιμασία μας. Ήδη από τον Νοέμβριο αναγκαστήκαμε να παρακολουθούμε εξ αποστάσεως μαθήματα από το σπίτι, πράγμα που δεν ευνόησε κανέναν, καθώς το δια ζώσης μάθημα είναι αναντικατάστατο.

Παρόλ’ αυτά, οι καθηγητές μας προσαρμόστηκαν στις δυσκολίες και μας προσέφεραν, έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες, όσα περισσότερα εφόδια μπορούσαν. Βέβαια, εγώ, προσωπικά, πριν ακόμη ξεσπάσει η πανδημία παρακολουθούσα εξ αποστάσεως μαθήματα στη Φυσική και τη Χημεία, πράγμα που με βοήθησε να προσαρμοστώ στις συνθήκες αυτές. Από ψυχολογική άποψη έχω δίπλα μου ανθρώπους που με νοιάζονται και με στηρίζουν σε κάθε εμπόδιο.

Πρώτα απ’όλα, η οικογένειά μου με γέμιζε κουράγιο,  μου στεκόταν στις δύσκολες στιγμές και δεν επέτρεπε το άγχος μου, αλλά και κάθε αρνητικό συναίσθημα να με καταβάλει και να με αποσπάσει από τον στόχο μου. Παράλληλα, οι καθηγητές μου τόσο στο σχολικό, όσο και στο εξωσχολικό περιβάλλον με ενθάρρυναν και με έκαναν να αισθάνομαι αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Τέλος, στο φιλικό μου περιβάλλον καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς υπήρχε αμέριστη συμπαράσταση, κατανόηση και αποφόρτιση από το άγχος.

 

Τι αποκομίσατε από όλη αυτή την δοκιμασία; Πιστεύετε ότι γνωρίσατε καλύτερα τον εαυτό σας, νιώσατε να ξεπερνάτε τα όρια σας; Το άγχος λειτούργησε θετικά ή αρνητικά;  

Η διαδικασία των πανελληνίων μού προσέφερε σημαντικά εφόδια ζωής. Πρώτα πρώτα, απέκτησα πολλές γνώσεις στα αντικείμενα που εξετάστηκα, ενώ, πλέον, γνωρίζω πώς να ανταπεξέλθω σε συνθήκες άγχους και πίεσης. Παράλληλα, ανακάλυψα λανθάνουσες δυνάμεις του εαυτού μου και διαπίστωσα τις δυνατότητες που διαθέτω. Δεν αισθάνθηκα να ξεπερνάω τον εαυτό μου. Προσπάθησα για το καλύτερο αποτέλεσμα γνωρίζοντας μέχρι πού μπορώ να φτάσω, χωρίς να υποβάλλω τον εαυτό μου σε εξουθενωτικές καταστάσεις. Το άγχος μου ήταν γόνιμο και εποικοδομητικό, καθώς ήταν τόσο, ώστε να με ωθεί στην εργατικότητα και να με απομακρύνει από την απαισιοδοξία και την ηττοπάθεια.

Σαν δοκιμασία θεωρείτε  ότι είναι σωστή ή μήπως  επιβάλλονται κάποιες αλλαγές μετά από τόσες δεκαετίες; Τι γεύση σας σας άφησε;

Δεν ξέρω αν είμαι σε θέση να ασκήσω κριτική στο σύστημα, όμως θα ήθελα να επισημάνω πως ίσως ευεργετικό θα ήταν να γίνουν κάποιες αλλαγές. Ενδεχομένως οι μαθητές θα έπρεπε να εξετάζονται με τρόπο, ώστε το μέλλον μας να μην κρίνεται από λιγοστές ώρες και ταυτόχρονα η δοκιμασία να είναι λιγότερο ανταγωνιστική και χρησιμοθηρική στο γνωστικό επίπεδο. Παρόλ’αυτά, δεν μπορώ να πω ότι μου έχει αφήσει αρνητικά συναισθήματα, καθώς ήταν μία εμπειρία ζωής και μου έδωσε τη ευκαιρία να μάθω μέχρι πού μπορώ να φτάσω σε συνθήκες πίεσης.

 

Ποιοί είναι αυτοί που σας στήριξαν σε αυτήν την δύσκολη δοκιμασία των Πανελληνίων και σε ποιους νομίζετε ότι οφείλετε ένα ευχαριστώ;

Σε αυτή τη διαδικασία δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που με στήριξαν και στάθηκαν δίπλα μου, όταν το χρειαζόμουν. Ιδιαιτέρως θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους γονείς μου, τα αδέλφια μου, τους συγγενείς μου και τις φίλες μου που στάθηκαν δίπλα μου σε δυσάρεστες και ευχάριστες στιγμές, αναγνωρίζοντας την αξία μου και προάγοντας την ποιότητά μου ως μαθήτριας και ως άνθρωπου! Ακόμη, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον διευθυντή του σχολείου μας, τον κύριο Δημήτρη Σκουλάτο, αλλά και όλους τους καθηγητές του Λυκείου και του 2ου Γυμνασίου για την προσφορά και το ενδιαφέρον τους. Τέλος, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ  στους καθηγητές μου στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, εκ των οποίων οι δύο ήταν οι γονείς μου στο μάθημα της έκθεσης, η καθηγήτρια Νίκη Μαργαρίτη στο μάθημα της Βιολογίας και ο καθηγητής μου στη Χημεία και τη Φυσική. Η προσφορά τους τόσο σε γνωστικό, όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο ήταν ανυπολόγιστη!

 

 

 

Στέλλα Βελώνη

Θα θέλαμε να μας πείτε πως νιώθετε, αν πιστεύετε ότι τα αποτελέσματα σας
δικαίωσαν , αν ήταν αυτά που προσδοκούσατε; Πιστεύετε ότι με την βαθμολογία
που πετύχατε θα μπείτε στο Πανεπιστήμιο που είχατε θέσει ως στόχο;

Η επίτευξη ενός στόχου για τον καθένα σημαίνει ευτυχία και ψυχική ικανοποίηση.
Αυτά λοιπόν είναι και τα δικά μου κυρίαρχα συναισθήματα. Οι βαθμοί που έγραψα
δικαίωσαν τις προσπάθειες μου. Η αλήθεια είναι ότι οι πανελλήνιες είναι ένα
"δούναι και λαβείν". Έδωσα ό,τι μπορούσα σε όλη την προετοιμασία, επομένως
ήλπιζα ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Στόχος μου είναι η Νομική και νομίζω τον πέτυχα.

Πιστεύετε ότι τα φετινά θέματα ήταν βατά ή για δυνατούς λύτες; Πώς θα
αξιολογούσατε το βαθμό δυσκολίας τους και ποιό είναι το προσωπικό σας
χαρακτηριστικό που σας βοήθησε να ανταποκριθείτε στις δυσκολίες που
προέκυψαν;

Προσωπικά, θα αξιολογούσα τα θέματα βατά. Ένας σωστά προετοιμασμένος
μαθητής δεν συναντούσε εμπόδια. Ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας χωρίς να
υπάρχει κάτι μη αναμενόμενο. Υπήρχαν βέβαια σημεία όπου χρειάζονταν
περισσότερη σκέψη και προσοχή. Η ηρεμία και η νηφαλιότητα νομίζω είναι αυτά
που απαιτούνται σε αυτά τα σημεία και είναι τα χαρακτηριστικά που διέθετα και με
βοήθησαν.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μαθητές της φετινής Τρίτης Λυκείου είναι οι
πρωτόγνωρες συνθήκες που βίωσαν τόσο κατά την φοίτηση (εξ αποστάσεως)
στην διάρκεια της χρονιάς όσο και κατά την διεξαγωγή των Πανελληνίων
εξετάσεων (μάσκες αποστάσεις…) .Τι προβλήματα προέκυψαν από αυτές τις
συνθήκες και πώς τα αντιμετωπίσατε τόσο από πλευράς εκπαίδευσης όσο και
από ψυχολογικής;

Αναμφισβήτητα η φετινή χρονιά ήταν μία πρόκληση . Δυσκολίες υπήρξαν τόσο
τεχνικές, καθώς τα προβλήματα με τις συνδέσεις στα διαδικτυακά μαθήματα δεν
έλειπαν. Και από την άλλη φυσικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία ταυτίζεται με
πολλές ώρες μπροστά από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Παρόλαυτα οι καθηγητές του σχολείου και του φροντιστηρίου φρόντισαν ώστε το
μάθημα να γίνεται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που γινόταν στη δια ζώσης
διδασκαλία χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία. Ο
εγκλεισμός στο σπίτι και η αποκοπή από το εκπαιδευτικό περιβάλλον ασφαλώς
επέτειναν το άγχος και την πίεση που συνοδεύουν την προετοιμασία των
πανελληνίων. Ωστόσο, η συχνή διαδικτυακή επικοινωνία με τους καθηγητές του
σχολείου και του φροντιστηρίου λειτούργησε ως αντίβαρο στις παραπάνω
συνθήκες. Η δημόσια υγεία είναι πάνω από όλα επομένως και εμείς κατανοώντας
την κατάσταση έπρεπε να κάνουμε υπομονή.

Τι αποκομίσατε από όλη αυτή την δοκιμασία; Πιστεύετε ότι γνωρίσατε καλύτερα
τον εαυτό σας, νιώσατε να ξεπερνάτε τα όρια σας; Το άγχος λειτούργησε θετικά ή
αρνητικά;

Η δοκιμασία των Πανελληνίων αφενός που πρόσφερε πολλές γνώσεις αφετέρου
όμως με βοήθησε να αναπτύξω πτυχές του χαρακτήρα μου, όπως η επιμονή, η
υπομονή, η αυτοπειθαρχία. Με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι έχω μεγαλύτερες
δυνάμεις από όσες νόμιζα, τις οποίες ναι ανακάλυψα όταν ξεπέρασα τα όρια μου.
Άλλωστε η εκπλήρωση ενός στόχου απαιτεί καταβολή όλων των δυνάμεων. Χωρίς
βέβαια υπερβολές. Ως προς το άγχος, ασφαλώς, υπήρχε. Ωστόσο, λειτούργησε τις
περισσότερες φορές δημιουργικά και δεν με κατέβαλε.

Σαν δοκιμασία θεωρείτε ότι είναι σωστή ή μήπως επιβάλλονται κάποιες αλλαγές
μετά από τόσες δεκαετίες; Τι γεύση σας σας άφησε;

Και για τις πανελλήνιες ισχύει ό,τι και για καθετί υπάρχει από παλιά. δηλαδή να
συνεχίσει να υπάρχει, αλλά να επιδέχεται βελτιώσεις και εκσυγχρονισμούς. Οι
πανελλήνιες θεωρώ ότι πρέπει να συνεχίσουν να διεξάγονται πλαισιωμένες βέβαια
με άλλα είδη εξετάσεων πέρα από την εξέταση τεσσάρων μαθημάτων προκειμένου
να έχουν μία πλήρη εικόνα των υποψηφίων φοιτητών. Για εμένα προσωπικά οι
πανελλήνιες συνδέονται με άγχος, κούραση αλλά και με την αγωνιστικότητα και την
ηθική ικανοποίηση που νιώθει κανείς όταν προσπαθεί και τελικά ανταμείβεται. Οι
πανελλήνιες πραγματώνουν το “αγαθά κόποις κτώνται” του Αριστοτέλη.

Ποιοί είναι αυτοί που σας στήριξαν σε αυτήν την δύσκολη δοκιμασία των
Πανελληνίων και σε ποιους νομίζετε ότι οφείλετε ένα ευχαριστώ;

Σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία των πανελληνίων στήριγμά μου ήταν ασφαλώς η
οικογένεια μου και οι φίλοι μου. Ενώ βέβαια οι καθηγητές του σχολείου και του
φροντιστηρίου είναι εκείνοι που πίστεψαν σε μένα ακόμα και όταν εγώ δεν πίστευα
στον εαυτό μου δίνοντάς μου ώθηση να συνεχίζω. Σε όλους αυτούς, λοιπόν,
χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ και είμαι ευγνώμων που τους είχα σύμμαχούς μου
σε αυτόν τον αγώνα.

 

 

Σταύρος Τερζίδης

Θα θέλαμε να μας πείτε πως νιώθετε, αν πιστεύετε ότι τα αποτελέσματα σας δικαίωσαν , αν ήταν αυτά που προσδοκούσατε; Πιστεύετε ότι με την βαθμολογία που πετύχατε θα μπείτε στο Πανεπιστήμιο που είχατε θέσει ως στόχο;

Αισθάνομαι χαρούμενος, ικανοποιημένος και δικαιωμένος με τα αποτελέσματα τα οποία αποτέλεσαν μία ευχάριστη έκπληξη. Τα 18815 μόρια εκτός απροόπτου θα μου δώσουν την δυνατότητα να εισαχθώ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας και συγκεκριμένα στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, το οποίο αποτελούσε και πρωταρχικό μου στόχο.

 

Πιστεύετε ότι τα φετινά θέματα ήταν βατά ή για δυνατούς λύτες; Πώς θα αξιολογούσατε το βαθμό δυσκολίας τους και ποιό είναι το προσωπικό σας χαρακτηριστικό που σας βοήθησε να ανταποκριθείτε στις δυσκολίες που προέκυψαν;

Δεν θα τα χαρακτήριζα ούτε υπερβολικά δύσκολα, ούτε εύκολα τα φετινά θέματα των πανελληνίων. Τα πρώτα θέματα ήταν κατά κύριο λόγο βατά, ενώ τα τελευταία απαιτούσαν άριστη γνώση της εξεταστέας ύλης και ευστροφία για την επίλυσή τους. Η αποφασιστικότητα , η ψυχραιμία και η αυτοσυγκέντρωση ήταν χαρακτηριστικά που μου φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα κατά την διάρκεια των πανελληνίων, καθώς οι διαθέσιμες 3 ώρες κάθε εξέτασης ήταν οριακά επαρκείς.

 

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μαθητές της φετινής Τρίτης Λυκείου είναι οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βίωσαν τόσο κατά την φοίτηση (εξ αποστάσεως) στην διάρκεια της χρονιάς όσο και κατά την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων (μάσκες αποστάσεις…)  .Τι προβλήματα προέκυψαν από αυτές τις συνθήκες και πώς τα αντιμετωπίσατε τόσο από πλευράς εκπαίδευσης όσο και από ψυχολογικής;  

Αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε η φετινή Τρίτη Λυκείου ήταν οι ιδιαίτερες συνθήκες που προκάλεσε η καραντίνα. Για το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς, ήμασταν αναγκασμένοι να παρακολουθούμε εξ αποστάσεως τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου, γεγονός που σήμαινε ότι εξαρτιόντουσαν τόσο η ποιότητα του μαθήματος και κατ’ επέκταση οι γνώσεις μας, όσο και η διανοητική μας υγεία, εξ ολοκλήρου από μία σύνδεση στο διαδίκτυο. Επίσης η έλλειψη άμεσης επίβλεψης από τους καθηγητές άφηνε μεγαλύτερα περιθώρια για αναβλητικότητα, ενώ η αποκοπή από φίλους και συμμαθητές είχε σίγουρα την επίδρασή της σε ψυχολογικό επίπεδο, μιας και ήταν δυσκολότερη η αλληλοϋποστήριξη και σπανιότερες οι ευκαιρίες για γέλιο, εφόδιο απαραίτητο για την αποσυμφόρηση της μεγάλης πίεσης και κούρασης.  Η χαλαρή και όσο το δυνατόν πιο εύθυμη στάση και η καθημερινή επικοινωνία με φίλους ήταν ουσιαστικές για την επιθυμητή ψυχολογική κατάσταση, ενώ ο περιορισμός όσων μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή αποδείχθηκε σωτήριος για την αποφυγή της αναβλητικότητας.

Τι αποκομίσατε από όλη αυτή την δοκιμασία; Πιστεύετε ότι γνωρίσατε καλύτερα τον εαυτό σας, νιώσατε να ξεπερνάτε τα όρια σας; Το άγχος λειτούργησε θετικά ή αρνητικά;  

Εκτός από γνώσεις, αυτός ο μαραθώνιος των πανελληνίων προσέφερε ωραίες στιγμές, ενδυνάμωσε και δημιούργησε νέες φιλίες. Ακόμα, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να τεστάρουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα  τον εαυτό μας, ενώ όσο φτάναμε προς την τελική ευθεία αντίστοιχα πλησιάζαμε και τα όρια μας. Το άγχος δεν μπορώ να πω ότι ήταν και ο καλύτερος συνοδοιπόρος σε αυτήν την πορεία, ευτυχώς όμως δεν έκανε αισθητή την παρουσία του.

 

Σαν δοκιμασία θεωρείτε  ότι είναι σωστή ή μήπως  επιβάλλονται κάποιες αλλαγές μετά από τόσες δεκαετίες; Τι γεύση σας σας άφησε;

Πιθανώς ως δοκιμασία οι πανελλήνιες να μην είναι ιδανική ή απόλυτα εναρμονισμένη με τα σημερινά δεδομένα, ωστόσο, μην έχοντας κάποια «χειροπιαστή» πρόταση για την βελτίωση του θεσμού, θα θεωρούσα αφέλεια την επίκρισή του. Προσωπικά, εξαιτίας πιθανώς και του αποτελέσματος, μου άφησε μια γλυκιά γεύση.

 

Ποιοί είναι αυτοί που σας στήριξαν σε αυτήν την δύσκολη δοκιμασία των Πανελληνίων και σε ποιους νομίζετε ότι οφείλετε ένα ευχαριστώ;

Ένα μεγάλο ευχαριστώ θα ήθελα να πω στην οικογένεια και στους φίλους μου, οι οποίοι πίστεψαν σε εμένα και ήταν πάντα πλάι μου όποτε τους χρειάστηκα, καθώς και στους καθηγητές μου στους οποίους οφείλω σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία μου.

Κυριακή Βασιλάκη

 

Θα θέλαμε να μας πείτε πως νιώθετε, αν πιστεύετε ότι τα αποτελέσματα σας δικαίωσαν , αν ήταν αυτά που προσδοκούσατε; Πιστεύετε ότι με την βαθμολογία που πετύχατε θα μπείτε στο Πανεπιστήμιο που είχατε θέσει ως στόχο;

Αρχικά να σας ευχαριστήσω για τις ευχές σας. Πραγματικά νιώθω χαρούμενη και ευχαριστημένη με τα αποτελέσματα και τα μόρια που κατάφερα να συγκεντρώσω. Ευελπιστώ να εισαχθώ στη σχολή που έχω θέσει ως πρώτο στόχο. Η προετοιμασία μας ήταν δυσκολότερη συγκριτικά με άλλες χρονιές , παρόλα αυτά θεωρώ πως τα πήγα αρκετά καλά.

Πιστεύετε ότι τα φετινά θέματα ήταν βατά ή για δυνατούς λύτες; Πώς θα αξιολογούσατε το βαθμό δυσκολίας τους και ποιο είναι το προσωπικό σας χαρακτηριστικό που σας βοήθησε να ανταποκριθείτε στις δυσκολίες που προέκυψαν;

Τα φετινά θέματα θα τα χαρακτήριζα βατά ,αν και κάποιες ερωτήσεις παρουσίασαν έναν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Οι δυσκολίες αυτές θα μπορούσαν να ξεπεραστούν από έναν μαθητή που καθόλη την διάρκεια της προετοιμασίας του ήταν προσηλωμένος στο στόχο του και διαχειρίζονταν σωστά τον χρόνο και τις υποχρεώσεις του. Πιστεύω, λοιπόν, πως το συστηματικό διάβασμα ,η σωστή διαχείριση του άγχους αλλά και η υποστήριξη που έλαβα από το οικογενειακό και φιλικό μου περιβάλλον ήταν τα κλειδιά της επιτυχίας.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μαθητές της φετινής Τρίτης Λυκείου είναι οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βίωσαν τόσο κατά την φοίτηση (εξ αποστάσεως) στην διάρκεια της χρονιάς όσο και κατά την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων (μάσκες αποστάσεις…)  .Τι προβλήματα προέκυψαν από αυτές τις συνθήκες και πώς τα αντιμετωπίσατε τόσο από πλευράς εκπαίδευσης όσο και από ψυχολογικής;

Πράγματι , οι συνθήκες που βίωσαν οι μαθητές της Γ Λυκείου ήταν εξαιρετικά δύσκολες και σε κάποιες περιπτώσεις αποκρουστικές. Η μαθησιακή διαδικασία ήταν προβληματική ,αφού έπρεπε να διεξαχθεί εξ αποστάσεως. Το γεγονός αυτό μειώνει οπωσδήποτε την αποτελεσματικότητα της. Παράλληλα , οι συνεχόμενες καραντίνες, η χρήση μάσκας , οι αποστάσεις και η γενικότερη σύγχυση που επικρατούσε εξαιτίας της πανδημίας είχε συνέπειες τόσο στην ορθή προετοιμασία των μαθητών όσο και στην ψυχισμό τους. Προσωπικά, προσπάθησα να εκμεταλλευτώ στο έπακρο τον χρόνο μου , ώστε να είμαι απόλυτα προσηλωμένη στις σχολικές και στις φροντιστηριακές μου υποχρεώσεις.Το άγχος αυτής της περιόδου ήταν τεράστιο , ωστόσο τόσο η οικογένεια όσο και οι καθηγητές μου έδρασαν καταλυτικά στην μείωση του άγχους και στην τόνωση της ψυχολογίας μου.

Τι αποκομίσατε από όλη αυτή την δοκιμασία; Πιστεύετε ότι γνωρίσατε καλύτερα τον εαυτό σας, νιώσατε να ξεπερνάτε τα όρια σας; Το άγχος λειτούργησε θετικά ή αρνητικά;

Όλη αυτή η διαδικασία είχε ως συνέπεια τον εμπλουτισμό των γνώσεων μου , ενώ δεν μπορώ να παραβλέψω και την ικανοποίηση που ένιωσα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Σίγουρα πολλές φορές αισθάνθηκα να ξεπερνώ τα όριά μου και το άγχος να με κυριεύει. Όμως με την συμπαράσταση των δικών μου ανθρώπων, όλα τέθηκαν υπό έλεγχο και η διαδικασία αυτή κύλησε ομαλά.

Σαν δοκιμασία θεωρείτε  ότι είναι σωστή ή μήπως  επιβάλλονται κάποιες αλλαγές μετά από τόσες δεκαετίες; Τι γεύση σας σας άφησε;

Ο θεσμός των πανελλήνιων εξετάσεων στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην απομνημόνευση και στην μονομερή πνευματική καλλιέργεια των μαθητών. Φυσικά και χρειάζονται αλλαγές στην όλη διαδικασία, καθώς η κοινωνία και οι απαιτήσεις της μεταβάλλονται συνεχώς και θα πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε αυτές. Οι πανελλήνιες εξετάσεις ήταν ένα ταξίδι αρκετά ψυχοφθόρο και κοπιαστικό αλλά ταυτόχρονα και μια εμπειρία που σε πολλούς θα μείνει αξέχαστη.

Ποιοί είναι αυτοί που σας στήριξαν σε αυτήν την δύσκολη δοκιμασία των Πανελληνίων και σε ποιους νομίζετε ότι οφείλετε ένα ευχαριστώ;

Σε όλη αυτή την προσπάθεια, κυρίαρχο ρόλο διαδραμάτισαν οι καθηγητές μου στο φροντιστήριο, ο κ. Γιώργος Ατσαλίνος και η κ. Ειρήνη Αδελφουλάκου, που με τις γνώσεις τους, το σύστημα εκμάθησης τους, την υπομονή και την επιμονή τους κατάφεραν να με βοηθήσουν και να  με καθοδηγήσουν σε όλη την πορεία μου. Τους οφείλω ένα τεράστιο ευχαριστώ. Επίσης σημαντική βοήθεια έλαβα και από την οικογένειά μου, τόσο από τους γονείς μου όσο και από τα αδέλφια μου. Ήταν όλοι εκεί, παρέχοντάς μου κάθε είδους στήριξη και κάνοντάς με να νιώθω δυνατή , ώστε να τα καταφέρω. Ας μην παραβλέψω και την βοήθεια του θεού στην κοπιώδη προσπάθειά μου. Εύχομαι καλή σταδιοδρομία σε όλα τα παιδιά και ελπίζω όλοι να καταφέρουμε να πετύχουμε τους στόχους μας και να εκπληρώσουμε τα όνειρά μας.

 

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα