Έως τις αρχές Αυγούστου το φορολογικό νομοσχέδιο – Από το 2020 οι αλλαγές-ποιοι ωφελούνται

0 35

Φορολογικά οφέλη για υψηλά εισοδήματα, μεγάλη περιουσία και μετόχους Α.Ε.

Έως τις αρχές Αυγούστου το φορολογικό νομοσχέδιο – Από το 2020 οι αλλαγές… – Καμία πρόβλεψη για το υφιστάμενο 6% σε φάρμακα, ενέργεια, εντός τετραετίας θα μειωθούν το 13% σε 11% και το 24% σε 22% – Σε μια διετία, τμηματικά, η μείωση του φόρου των επιχειρήσεων – Περνάνε τον ΕΝΦΙΑ στους δήμους και θα τον μειώσουν οριζόντια εντός διετίας

 

Η μείωση του ανώτερου συντελεστή φόρου εισοδήματος από το 45% σήμερα στο 40% και η οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ (τον οποίον πλέον θα εισπράττουν οι δήμοι) κατά 30% ανεξαρτήτως αξίας ακινήτου είναι δύο από τα μέτρα εκείνα που θα περιλαμβάνονται στο επικείμενο φορολογικό νομοσχέδιο και θα ωφελούν τα υψηλότερα εισοδήματα. Όπως επίσης θα ωφελούνται οι μέτοχοι των Α.Ε., οι οποίοι εισπράττουν μερίσματα, οι οποίοι, αν και έτυχαν μείωσης φόρου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα τύχουν και νέας μείωσης, στο ήμισυ του σημερινού φόρου.

Πιο συγκεκριμένα, έως το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο όπου θα περιέχονται οι βασικές προεκλογικές εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη για τους φόρους. Ειδικότερα δε στις άμεσες κυβερνητικές προτεραιότητες για τη φορολογική πολιτική περιλαμβάνονται:

1. Η μείωση του συντελεστή φόρου των επιχειρήσεων από το 28% στο 20% σε βάθος διετίας. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω συντελεστής θα μειωθεί το επόμενο έτος στο 24% και το 2021 στο 20%.

2. Η μείωση στο ήμισυ του συντελεστή φορολόγησης μερισμάτων των μετόχων, από 10% στο 5%, το 2020. Υπενθυμίζεται πως ήδη με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 65 του Ν. 4603/2019 (ΦΕΚ Α’ 49) μειώθηκε από το 15% στο 10% ο συντελεστής φορολογίας των μερισμάτων.

3. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός διετίας.

4. Η παροχή έκπτωσης φόρου ίση με το 40% έως 50% της δαπάνης για την ενεργειακή, λειτουργική ή αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων.

5. Η αναστολή του φόρου επί του κέρδους στις αγοραπωλησίες ακινήτων (πρόκειται για τον λεγόμενο “φόρο υπεραξίας”) για τρία χρόνια και ακολούθως η επανεξέτασή του από μηδενική βάση τον τέταρτο χρόνο. Υπενθυμίζεται εν προκειμένω ότι ο φόρος αυτός έχει ψηφιστεί το 2013, πλην όμως έχει παραμείνει ανενεργός αφενός λόγω της πτώσης των τιμών στην κτηματαγορά έως το 2017 και αφετέρου λόγω της πολυπλοκότητας του νόμου.

6. Η αναστολή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος προβλεπόταν να επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και την τιμή πώλησης κάθε ακινήτου, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2014. Επιβαρύνει τον πωλητή, ενώ ο αγοραστής οφείλει φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ο φόρος είχε ανασταλεί εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του, με αποτέλεσμα τους μήνες που εφαρμόστηκε να ακυρωθούν εκατοντάδες συμβόλαια.

7. Η μελέτη μετεγκατάστασης και αξιοποίησης των κτηριακών υποδομών με γνώμονα τη νέα δομή της κυβέρνησης.

8. Η καθιέρωση ενός εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή στα φυσικά πρόσωπα από το 22% στο 9% προκειμένου για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ χωρίς τη μείωση του αφορολογήτου και ταυτόχρονα η δημιουργία μιας νέας προοδευτικής φορολογικής κλίμακας η οποία θα έχει χαμηλότερο τον σημερινό ανώτατο φορολογικό συντελεστή. Ακόμη προβλέπεται και η σταδιακή κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

9. Η σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

10. Η βελτίωση της ειδικής ρύθμισης των 120 δόσεων για όσους χρωστούν ποσά έως 3.000 ευρώ στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως και η εισαγωγή ενός πλαισίου ευνοϊκής μεταχείρισης των συνεπών φορολογουμένων και δανειοληπτών.

11. Η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από το 13% στο 11% και από το 24% σε 22% εντός της τετραετίας.

12. Η σταδιακή καθιέρωση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων τις λεγόμενες “Business to Business Πωλήσεις” (B2B) που αποτελούν έναν από τους κύριους κλάδους στον τομέα των πωλήσεων, καθώς περιλαμβάνουν την προμήθεια αγαθών ή υπηρεσιών από μία επιχείρηση σε μία άλλη.

13. Η υιοθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης των διακινούμενων φορτίων.

14. Υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τους προμηθευτές του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις λεγόμενες Business to Government (B2G) συναλλαγές ιδιωτών – κράτους.

15. Η μείωση της φορολογίας στο 10% για όλες τις ομάδες παραγωγών και τα συνεργατικά σχήματα.

16. Σε ό,τι αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση, προκρίνεται η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ από τους δήμους. Ο ΕΝΦΙΑ, ως γνωστόν, είναι φόρος, όχι τέλος και προφανώς δεν μπορεί να μετατραπεί σε τέλος. Ωστόσο, όταν ο Κ. Μητσοτάκης είχε διατυπώσει την εν λόγω πρόταση πέρυσι στη ΔΕΘ, πολιτικοί, νομικοί και αυτοδιοικητικοί κύκλοι είχαν αντιδράσει επικαλούμενοι μεταξύ άλλων τα άρθρα 78/1 και 78/4, καθώς και το άρθρο 102/5, όπου αναφέρεται ότι επ’ ουδενί επιτρέπεται σε θεσμό πλην της κρατικής διοίκησης η επιβολή και η είσπραξη φόρων, αφού κάτι τέτοιο αφορά τον σκληρό πυρήνα των λεγόμενων κρατικών αρμοδιοτήτων, που δεν μεταβιβάζονται.

Είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη δημοσίων έργων

Σχεδόν καρμπόν… το πρόγραμμα για τις υποδομές το οποίο είχε παρουσιάσει ως αντιπολίτευση ο νυν πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης τον Απρίλιο περιέχει ο φάκελος των «άμεσων κυβερνητικών προτεραιοτήτων». Στις προσθήκες περιλαμβάνεται και η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των δημοσίων έργων «ανάλογα με τον τύπο του έργου και τη διαθεσιμότητα του Δημοσίου».

Πόρτα στην καύση των απορριμμάτων ανοίγει ο φάκελος, με τις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Χωρίς να διευκρινίζεται αν αφορά τα σύμμεικτα ή το υπόλειμμα που οδηγείται προς ταφή, αναφέρεται επί λέξει «υλοποίηση έργων υποδομής για τη διαχείριση των απορριμμάτων με σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης»!

ΠΗΓΗ: avgi.gr

You might also like More from author

Comments

Loading...