Διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ με παράνομους τίτλων σπουδών

0

Κάτοχοι παράνομων τίτλων από ιδιωτικά σχολεία συνεχίζουν να διορίζονται στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ, η οποία τονίζει ότι πρόκειται για «μείζον ζήτημα στην ιδιωτική εκπαίδευση». Την ίδια ώρα, η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να νομοθετήσει την εξομοίωση των ελληνικών με τους ευρωπαϊκούς τίτλους σπουδών, ευνοώντας τα ιδιωτικά σχολεία και κατ’ επέκταση τους σχολάρχες να συνεχίζουν να δρουν ανεξέλεγκτα.

Νόθευση του διαγωνισμού

«Το πρόβλημα του διορισμού στο Δημόσιο για κατόχους παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εμμένει, παρά το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί τρεις νομοθετικές παρεμβάσεις για το ζήτημα» τονίζει η ΟΙΕΛΕ. Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία, έχει ήδη πληροφορήσει για τη νόθευση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως , η οποί, βέβαια, αρνείται εδώ και δύο μήνες (!) να απαντήσει.

Το ζήτημα αδιαφάνειας και ανομίας στην πιστοποίηση από την ιδιωτική εκπαίδευση διογκώνεται, «ιδίως μετά την ψήφιση του Ν. 4713/2020, που απομακρύνει την εποπτεία της Πολιτείας από τα ιδιωτικά σχολεία», αναφέρει η ΟΙΕΛΕ, ενώ «η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να νομοθετήσει για την ισοτίμηση των ελληνικών με τους ευρωπαϊκούς τίτλους σπουδών μέσω της αντιστοίχισης του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων».

Στο Δημόσιο με εικονική αποφοίτηση

Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελία που έγινε τον περασμένο Οκτώβριο στην ΟΙΕΛΕ, συμμετέχουσα διαγωνισμού του ΑΣΕΠ διορίστηκε στο Δημόσιο -και συγκεκριμένα στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού – ΝΙΜΙΤΣ-, αν και είχε αποφοιτήσει εικονικά από «αμαρτωλό» ιδιωτικό τεχνικό λύκειο -το περίφημο ΤΕΕ Ευρώπη Άρτας- και ο τίτλος της είχε κηρυχθεί ανίσχυρος, σύμφωνα με τη νομοθεσία, καθώς το εν λόγω εκπαιδευτήριο μαζί με άλλα 17 είχαν κλείσει λόγω βαρύτατων παρανομιών με απόφαση της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου το 2007. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΟΙΕΛΕ, είχε εγγραφεί στο ιδιωτικό σχολείο με αριθμό μητρώου 432, ενώ η επίσημη χωρητικότητα του σχολείου δεν επιτρεπόταν να ξεπεράσει τους 220 μαθητές. Ωστόσο, εκείνη τη χρονιά ενεγράφησαν στο συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο 588 (!) μαθητές, η μεγάλη πλειονότητα των οποίων έλαβαν πτυχίο με εικοσάρι χωρίς να παρακολουθήσουν ποτέ μαθήματα.

Η «εικονική της αποφοίτηση» με «άριστα» από το ιδιωτικό σχολείο τής έδωσε 100 μόρια στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό η ίδια και οι όμοιοί της σε άλλους διαγωνισμούς πήραν τη θέση ανθρώπων που μόχθησαν για να αποκτήσουν τον τίτλο τους με αξιοκρατία και διαφάνεια.

Ο νόμος Κεραμέως, που ψηφίστηκε εν μέσω θέρους, ως «δώρο» στους σχολάρχες, φυσικά επιδεινώνει την κατάσταση με τους παράνομους τίτλους σπουδών και δείχνει έναν δρόμο «ατιμωρησίας» προς τα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία συνεχίζουν να δρουν ανεξέλεγκτα, όπως άλλωστε συνέβη με τα κατεστραμμένα απουσιολόγια του Κολλεγίου Αθηνών, ώστε μαθητές που έμειναν από απουσίες να λάβουν απολυτήριο. Είναι απορίας άξιο γιατί η υπουργός Παιδείας μένει άπραγη, ως απλός παρατηρητής, την ώρα που τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δίνουν παράνομους τίτλους σπουδών. Η υπουργός Παιδείας γνωρίζει, αλλά δεν έχει πάρει θέση γι’ αυτή τη σοβαρότατη καταγγελία. Όπως δεν πήρε θέση όταν δημοσιεύτηκαν τα προγράμματα της τηλεκπαίδευσης για τα Δημοτικά, τα οποία έκαναν μάθημα πρωινές ώρες κατά παρέγκλιση του νόμου. Μάλλον για την κυβέρνηση -η οποία έχει δείξει την προτίμησή της στην ιδιωτική πρωτοβουλία- τα ιδιωτικά σχολεία είναι υπεράνω του νόμου.

Προσφυγή στις ευρωπαϊκές αρχές

«Η έκδοση ‘άριστων’ τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία νοθεύει τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και, όταν η βαθμολογία προσμετρηθεί για τις Πανελλαδικές, θα καταδολιεύσει τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Ταυτόχρονα όμως, θέτει ζήτημα ισοτιμίας των Ελλήνων αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων με τους μαθητές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» τονίζει η ΟΙΕΛΕ.

Μάλιστα, επειδή το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να νομοθετήσει την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, η Ομοσπονδία θα ενημερώσει άμεσα τα μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας και τις ευρωπαϊκές αρχές. «Η σκανδαλώδης εύνοια υπέρ συγκεκριμένων ιδιωτικών σχολείων, που λειτουργούν ως μηχανές εκτύπωσης παράνομων τίτλων σπουδών εις βάρος της κοινωνίας και των εκατομμυρίων μαθητών σε Ελλάδα και Ευρώπη, πρέπει να λήξει εδώ» τονίζει χαρακτηριστικά η ΟΙΕΛΕ.

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα