Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων: Η κυβέρνηση δίχασε την κοινωνία, δεν θα αφήσουμε να διχάσει και τους μαθητές

0

Σας απευθύνουμε θερμό αγωνιστικό χαιρετισμό και ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά, μακριά από «τηλεκπαιδεύσεις» και εξαναγκασμούς, δημιουργική και παραγωγική για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα!

Ιδιαίτερα καλωσορίζουμε τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας και τους καλούμε καθολικά και αποφασιστικά να ενταχθούν στους κόλπους των Σωματείων μας.

Επίσης, αποχαιρετούμε με συγκίνηση όσες και όσους απ’ τους συναδέλφους μας  συνταξιοδοτήθηκαν. Τους ευχόμαστε να συνεχίσουν τη ζωή τους όπως επιθυμούν, με υγεία και δημιουργικότητα, και είμαστε σίγουροι ότι θα τους έχουμε στο πλάι μας στον αγώνα για αξιοπρεπείς συντάξεις και μισθούς, μόνιμη εργασία και ανθρώπινες εργασιακές συνθήκες !

Από τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη φαίνεται πως αυτό το φθινόπωρο κι ο χειμώνας που ακολουθεί αναμένονται ιδιαίτερα θερμοί και πυκνοί πολιτικών γεγονότων. Εκτιμάμε ότι ξεκινάει μια πολύ κρίσιμη χρονιά για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των εργαζόμενων και δυστυχώς οι οιωνοί για την πορεία της μόνο άριστοι δεν προμηνύονται. Ξεκινώντας από την πολιτική συγκυρία και φτάνοντας σε κάθε στοιχείο της σχολικής καθημερινότητας, η κυβερνητική πολιτική οδηγεί σε μια σταθερή επιδείνωση των πραγμάτων, ενώ ταυτόχρονα επιβεβαιώνεται με κάθε τρόπο ότι μόνο η ενεργοποίηση του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος μπορεί να λειτουργήσει ως ανασχετικός παράγοντας και τελικά να αντιστρέψει αυτή την κατάσταση.

Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές ακόμη στη μνήμη μας τις στάχτες από τις πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους καμένα 1,4 εκατομμύρια στρέμματα δασικής κι αγροτικής γης, σπίτια κι ολόκληρους οικισμούς, αποτέλεσμα της εγκληματικής κυβερνητικής αμέλειας, μα και νέα “ευκαιρία” – κατά την κυβέρνηση – για “πράσινες” επενδύσεις κι “ανάπτυξη” (ανεμογεννήτριες, ξενοδοχεία κ.ά.). Ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της επέκτασης των ταξικών φραγμών και της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.

Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας ούτε για την ασφαλή επαναλειτοργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ οι κυβερνητικές εξαγγελίες για συγχωνεύσεις νοσοκομείων, οι χιλιάδες αναστολές εργασίας υγειονομικών αλλά και η μείωση των ωρών εργασίας και η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των σχολικών καθαριστ(ρί)ών, με ότι αυτό σημαίνει για την καθαριότητα των σχολικών χώρων. Γενικότερα δε, η κυβέρνηση προωθεί και εδώ μια πολιτική ιδιωτικοποίησης και εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εμπόρων της υγείας και ταυτόχρονα συγκάλυψης των τεράστιων ευθυνών της, μέσα από τον διχασμό της κοινωνίας σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους και απόδοσης στους δεύτερους της ευθύνης για την μετάδοση του covid-19 και των μεταλλάξεών του. Οι εκπαιδευτικοί τοποθετηθήκαμε ξεκάθαρα και τονίσαμε ότι τα εμβόλια είναι επιστημονική κατάκτηση, δικαίωμα κι ανάγκη των εργαζομένων κι όλης της κοινωνίας αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν μοχλό εκβιασμών μέσω της υποχρεωτικότητας και επιβολής ποινών, απολύσεων κι ανατροπής των εργασιακών σχέσεων ή οικονομικής εξόντωσης με την πληρωμή των rapid test.

Απαιτούμε και μαζί με εκπαιδευτικά σωματεία, γονείς και μαθητ(ρι)ες θα αγωνιστούμε για Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία

  • Ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία – όχι στην τηλε-“εκπαίδευση”
  • Μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα
  • Εύρεση και διαμόρφωση αναγκαίων σχολικών χώρων
  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών
  • Τακτικά δωρεάν τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητ(ρι)ες

Ειδικότερα στον χώρο της εκπαίδευσης η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών (στις Κυκλάδες περιορίζονται κυρίως στις παράλληλες και σε κάποιες ειδικότητες), καθώς παρά το πολύ θετικό στοιχείο της πραγματοποίησης των 11.700 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ως αποτέλεσμα μακρόχρονων δυναμικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, ο αριθμός αυτός ήταν κατά πολύ μικρότερος των υπαρχόντων κενών (50.000 περίπου).Επίσης η πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών υπολείπεται των υπαρκτών αναγκών, ενώ η δεύτερη φάση θα γίνει στις 25/9!. Την ίδια στιγμή με την ψήφιση του Ν.4823/2021 στις 29 Ιουλίου και μέσα σε γενική κατακραυγή έρχεται να συμπληρωθεί το αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου. Μαζί δε με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο της Κεραμέως, διαμορφώνεται ένα σχολείο με αντιδραστικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ τα περισσότερα από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, από τις ήπιες δεξιότητες και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, το πολλαπλό βιβλίο, την ανεστραμμένη τάξη, τις κάμερες και την τηλεκπαίδευση, από τους μέντορες, τους συντονιστές τάξεων και τις υπερεξουσίες του διευθυντή, μέχρι την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και τις εξετάσεις τύπου PISA στην Στ’ Δημοτικού και την Γ’ Γυμνασίου, όλα αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση ταξικών φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.

Συνάδελφοι / ισσες,

Στη συνολική επίθεση που δεχόμαστε δεν χωρά παρά συνολική αντιπαράθεση με το μοντέλο εκπαίδευσης, εργασίας και ζωής που επιδιώκουν να μας επιβάλλουν. Οι νικηφόρες μάχες που δώσαμε ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τις κάμερες στην τάξη, τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια κ.ά. δείχνουν ότι τα πάντα εξαρτώνται απ’ τη μαζικότητα και την αγωνιστικότητα που θα επιδείξουμε. Με συντονισμό των επιμέρους χώρων και διαρκή ανυποχώρητη δράση προχωράμε στη συνολική σύγκρουση για την ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

 Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς :

  • Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (στη βάση της προηγούμενης ή νέας Υ.Α.) να δηλώσουν: «Συμμετέχω στην απεργία–αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας». Η απεργία–αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας βρίσκεται σε ισχύ για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς (και τους/τις διευθυντές/ντριες) και η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική δράση δεν επισύρει καμιά ποινή.
  • Να προασπίσουν την ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο αρνούμενοι να αποδεχθούν ρόλους και να συμμετέχουν σε κάθε προσπάθεια κατάργησης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Ν. 4823/2021.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ :

  • Να επιβεβαιώσει την προκηρυγμένη από πέρυσι απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας
  • Να κηρύξει νέα απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4823/2021 (μέντορες, εκπαιδευτικοί όμιλοι κ.ά.
  • Να προκηρύξει 24ωρη προειδοποιητική απεργία μέσα στο 3ο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη.

 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ/ΙΣΣΕΣ,

 Η ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ!

ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ

 ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ!

 Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών :

 Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»

  • Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
  • Πάρου –Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος»
  • Σύρου – Τήνου – Μυκόνου

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα