Ν. Συρμαλένιος : Τα αδιέξοδα και οι παλινωδίες της κυβέρνησης σε σχέση με τις Υπηρεσίες Δόμησης των Δήμων συνεχίζονται

0

Με την απάντηση του ΥΠΕΝ την οποία επισυνάπτω, σε Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσα τους και ο υπογράφων βουλευτής Κυκλάδων ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος, σχετικά με τις Υπηρεσίες Δόμησης (ΥΔΟΜ) επιβεβαιώνεται το αδιέξοδο και οι παλινωδίες της κυβέρνησης στο σοβαρό αυτό θέμα, που άπτεται των αναπτυξιακών επιλογών και της προστασίας του περιβάλλοντος στη χώρα.

Η μετάθεση της αντιμετώπισης του θέματος για τον Οκτώβριο του 2021, σε συνδυασμό με την ακύρωση του νομοθετικού έργου του ΣΥΡΙΖΑ, μεταθέτει την επίλυση χιλιάδων εκκρεμοτήτων με πολύ σοβαρή επίπτωση σε επίπεδο χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού της χώρας, των περιφερειών και των δήμων.

Ιδιαίτερα στα νησιά και στις Κυκλάδες με υποστελεχωμένα τα πολεοδομικά γραφεία σε πολλές περιφερειακές ενότητες όπως η Σαντορίνη με έξι νησιά, η Μήλος με τέσσερα νησιά, η Μύκονος με πολύ βαρύ οικιστικό φορτίο κ.α., οι επιπτώσεις από την αναβολή λύσεων που θα έδιναν οντότητα στις ΥΔΟΜ με στελέχωση τους τουλάχιστον από έξι άτομα, μεταξύ των οποίων πέντε μηχανικοί, δημιουργούν τεράστιο αδιέξοδο. Βεβαίως η αναβληθείσα για τον επόμενο χρόνο διάταξη εμπεριέχει και τη μη λύση, αφού σε ΥΔΟΜ που δεν θα μπορέσουν να στελεχωθούν, διαιωνίζεται η “λύση” της προγραμματικής συμφωνίας με ΥΔΟΜ όμορων Δήμων, ώστε να συνεχίσουν να καλύπτουν τις ανάγκες των συνεργαζόμενων νησιών.

Αλλά για να μην ανησυχούμε, η διάταξη που ψηφίστηκε στον πολύ πρόσφατο νόμο του κ. Χατζηδάκη περί χωροταξικής πολιτικής, βρήκε μια άλλη λύση, ιδανική για τους επενδυτές των πεντάστερων και των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, τη λύση της ίδρυσης κεντρικής ΥΔΟΜ με έδρα την Αθήνα που θα εποπτεύεται άμεσα από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ. Κατά συνέπεια, είναι προφανές ότι οι μεγάλοι επενδυτές έχουν τον υπουργό τους. Όσο για τους κοινούς θνητούς, τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα…στην αναμονή μέχρι νεωτέρας. Αν δε σε όλα αυτά προσθέσουμε και τις –μεγάλες εμπλοκές μεταξύ Υπουργείων Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, σε ιστορικούς τόπους και παραδοσιακούς οικισμούς, τότε καταλαβαίνουμε ότι οι ουσιαστικές λύσεις παραπέμπονται στο απώτερο μέλλον….

Η πολιτική αυτή, είναι μια καταστροφική πολιτική. Διότι όχι μόνο ακύρωσε ή τροποποίησε επιλεκτικά το νομοθετικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ (Ν4495/2017 και  Ν4555/18), στο οποίο είχε περιγραφεί αναλυτικά ο ρόλος και η στελέχωση των Πολεοδομιών, αλλά επιπλέον αντιμετωπίζει και το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, εξυπηρετώντας τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Και πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην ουσιαστική ακύρωση των Παρατηρητηρίων Δόμησης στις Περιφέρειες και στους Δήμους, για τα οποία είχαν δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ και οι προσλήψεις νέων στελεχών για αυτές τις θέσεις, ενώ είχε εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση της αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού για τη λειτουργία τους από το 50% των προστίμων των αυθαιρέτων. Αναφερόμαστε επίσης στην αναβολή από τον προηγούμενο Μάρτιο της εφαρμογής του Ν4555/2018 και του ορόσημου του 2023, ως προθεσμία για να αποκτήσει κάθε δήμος τη δική του ΥΔΟΜ, καθώς και του καθορισμού μηχανισμού υποστήριξης των δήμων που επιθυμούν να δημιουργήσουν τη δική τους πολεοδομία. Προφανώς το Υπουργείο Εσωτερικών, όταν τον Ιούνιο όριζε την 01.11.2020 ως τη νέα προθεσμία για να αποκτήσει κάθε δήμος τη δική του ΥΔΟΜ ‘είχε ξεχάσει’ την 31.12.2023, γι’ αυτό και τον Οκτώβριο αναγκάστηκε να σπεύσει για τρίτη φορά μέσα σε λίγους μήνες να διορθώσει τα λάθη του, καταργώντας πλέον την αναβολή του τέλους του 2023. Υπάρχει άραγε τώρα χρονοδιάγραμμα για τη στελέχωση τους με μόνιμους υπαλλήλους;

 

Δείτε συνημμένες την ερώτηση και την απάντηση του ΥΠΕΝ 

Απάντηση ΥΠΕΝ για τις ΥΔΟΜ 1888 ΔΕΣΕΔΠ.pdf-1

Ερώτηση-Π.-Πέρκα-ΥΔΟΜ_17112020-1

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα