Σαν σήμερα το «Sea Diamond» προσκρούει σε ξέρα στη Σαντορίνη και αρχίζει να βυθίζεται

0

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την 5η Απριλίου του 2007 και το ναυάγιο του «Sea Diamond» συνεχίζει να ρυπαίνει την καλδέρα της Σαντορίνης. Το ναυάγιο έχει χαρακτηριστεί «εστία εκπομπής ρυπογόνων και επιβλαβών ουσιών», τόσο για το ανθρώπινο όσο και για το φυσικό περιβάλλον, αλλά ουδείς έχει ασκήσει πιέσεις στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στην ασφαλιστική για να το ανελκύσει. Τι είχε γίνει τότε; Το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας «Louis Hellenic-Cruises», απέπλευσε από το λιμάνι του Ηρακλείου με προορισμό τη Σαντορίνη με 1163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος. Μια ώρα μετά την αναχώρηση παρουσίασε βλάβη στη μία από τις τέσσερις κύριες μηχανές. Το πλοίο είχε θέσει την μηχανή σε λειτουργία, έπειτα από επισκευή εν πλω, μπαίνοντας στον κόλπο της Σαντορίνης, αλλά παρέκκλινε της πορείας πρόσδεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει με την δεξιά πλευρά της πλώρης σε ξέρα και να αρχίσει να παίρνει νερά. Σύντομα δόθηκε εντολή και εκκενώθηκε το πλοίο, όμως δύο επιβάτες ακόμη αγνοούνται.

Ο Ζαν Κριστόφ Αλέν 45 χρονών, η σύζυγός του Αν 43 χρονών και η κόρη τους Μοντ 16 χρονών, ειδοποίησαν τηλεφωνικά τη ρεσεψιόν πως στην καμπίνα του δευτέρου καταστρώματος, όπου βρίσκονταν, έμπαιναν νερά. Τους είπαν να περιμένουν μέχρι να έρθει κάποιο μέλος του πληρώματος για βοήθεια. Ανήσυχη για το γιο της που βρισκόταν εκτός της καμπίνας, η Αν βγήκε κολυμπώντας υποβρυχίως από τον πλημμυρισμένο διάδρομο και ενημέρωσε τον επικεφαλής του γαλλικού γκρουπ. Οι δύο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, κηρύχθηκαν «σε αφάνεια» από γαλλικό δικαστήριο, καθώς με τη σύγκρουση το δεύτερο κατάστρωμα ήταν απροσπέλαστο από την εισροή των υδάτων σε αυτό και στο βυθισμένο πλέον πλοίο, παρόλο που έσπευσαν δύτες λίγες μέρες μετά για τον εντοπισμό τους, δεν βρέθηκαν ποτέ οι σοροί τους και για το λόγο αυτό δεν έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία σε βάρος του πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Το ναυάγιο παραμένει ως σήμερα πληγή χαίνουσα στο βυθό, κρεμάμενο από την πρύμη σε χείλος αβύσσου και αποτελεί τοξική απειλή για την περιοχή.

Απάντηση από την εταιρεία

Έπειτα από τη δημοσίευση του παραπάνω άρθρου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Sea Diamond, «Elona Maritime» επικοινώνησε με το ethnos.gr και διευκρινίζει ανάμεσα στα άλλα και τα ακόλουθα: «Η αναφορά σε βλάβη 1 από τις 4 μηχανές – που αφήνεται να εννοείται ότι ίσως προκάλεσε «παρέκκλιση» του πλοίου – είναι παντελώς εσφαλμένη: Επρόκειτο περί ασήμαντης και συνηθισμένης βλάβης, η οποία επισκευάστηκε άμεσα από το πλήρωμα. Όπως έγινε δεκτό από όλους τους αρμόδιους φορείς, ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το πλοίο αποτυπωνόταν στους ναυτιλιακούς χάρτες εσφαλμένα. Τέλος διευκρινίζεται: «Η εταιρεία έχει μέχρι σήμερα δαπανήσει ποσά που υπερβαίνουν τα 30 εκατομμύρια Ευρώ για την άμεση και αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος, ενώ η περιοχή συνεχίζει να παρακολουθείται με τα πιο σύγχρονα μέσα και από τους πιο έγκριτους επιστήμονες. Το αποτέλεσμα, όπως πιστοποιούν οι τακτικές αναλύσεις του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και άλλων εξειδικευμένων φορέων, είναι ότι «οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον είναι αμελητέες», ενώ έχουν ανακάμψει και οι θαλάσσιες βιοκοινωνίες. Ως προς το θέμα της ανέλκυσης, τα ποινικά Δικαστήρια έκριναν αμετάκλητα ότι δεν είναι εφικτή, λαμβάνοντας και πάλι υπόψη τις τεκμηριωμένες και αδιαμφισβήτητες θέσεις των πλέον καταξιωμένων παγκοσμίως φορέων».

Ethnos.gr

 

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα