Στο ένα τρίτο μειώθηκε ο πασχαλινός τζίρος στο λιανεμπόριο

0

Χειρότερος όχι μόνο σε σχέση με το 2019 αλλά και σε σύγκριση με την πενταετία που προηγήθηκε της πανδημίας υπήρξε ο φετινός πασχαλινός τζίρος στο λιανικό εμπόριο, καθώς εκτιμάται πως έχασε σχεδόν το ένα τρίτο του κύκλου εργασιών που είχε σημειωθεί το τελευταίο έτος πριν τον κορωνοϊό. Πλέον, με τον πασχαλινό τζίρο να εμφανίζεται μειωμένος κατά περίπου 30% σε σχέση με το 2019, δηλαδή προ της πανδημίας, οι έμποροι ευελπιστούν αφενός στην άρση των περιορισμών και αφετέρου στις ενδιάμεσες εκπτώσεις που ξεκίνησαν ανεπίσημα το Μεγάλο Σάββατο και θα διαρκέσουν δύο εβδομάδες. Σημειώνεται ότι πριν την καθίζηση του πασχαλινού τζίρου πέρυσι και φέτος λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση (υπενθυμίζεται μάλιστα ότι συνολικά στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 είχε καταγραφεί πτώση 25,1% στον τζίρο των ελληνικών επιχειρήσεων) το 2019 είχε σημειωθεί μικρή άνοδος, οριακή αύξηση το 2018, μικρή αύξηση το 2017, ενώ μειωμένος ήταν, σε μικρότερο βαθμό πάντως από όσο πέρυσι και φέτος, ο τζίρος τόσο το 2015 όσο και το 2016.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, «οι περιορισμοί των ‘κλικ αγορών’ είναι γεγονός ότι έχουν κουράσει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι εποχικές πωλήσεις να έχουν καθηλωθεί σε χαμηλά επίπεδα, αλλά σίγουρα σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από πέρυσι, που η μόνη διέξοδος για αγορές στο αυστηρό lockdown ήταν το Διαδίκτυο. Οι εποχικές πωλήσεις όπως σημειώνει η avgi.gr συγκριτικά με το 2019 και τα 1,5 δισ. ευρώ που συνήθως κυμαίνεται ο τζίρος της πασχαλινής αγοράς τα τελευταία δέκα χρόνια, πριν από το 2020, ήταν μειωμένες κατά 30% σύμφωνα και με τα πρώτα στοιχεία».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, η διαδικασία των ραντεβού και το χρονικό όριο των τριών ωρών για αγορές ζημίωσαν το λιανεμπόριο, καθώς οδήγησαν τους περισσότερους καταναλωτές στην αγορά μόνο των αναγκαίων για το Πάσχα, όπως εποχικά, λαμπάδες και παιδικά ρούχα και παπούτσια, που ήταν και οι «κερδισμένοι» του πασχαλινού τζίρου.

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα